Kaupan ruukkuyrtit kukoistaa

Olen niin tyytyväinen, kun olen saanut nämä kaupasta ostetut ruukkuyrtit kasvamaan omassa ruukussa. Tykkään käyttää ruoanlaitossa tuoreita yrttejä ja tämä uudelleen istuttaminen sekä säästää että inspiroi ruoanlaittoon. 😊
Tämä ruukku on sen verran iso, että olen istuttanut siihen useammankin yrtin. Pari kertaa olen istuttanut siihen basilikan, mutta se ei ole lähtenyt juurtumaan.

Ruukussa menestynyt hyvin ruohosipuli, korianteri, rucola ja persilja. Juuri eilen tyttäreni leikkeli tästä rucolaa salaatin joukkoon. Korianteria tuli viikonlopun meksikolaisen ruokaan, tällä kertaa quesidilloihin.

Omat vinkit kaupan ruukkuyrttien istuttamiseen:
1. Valitse ruukku, jossa pohjalla reikä/ reikiä. Peitä ruukun pohjareikä kivellä ja tee ruukkuun ns. salaojitus eli laita ruukun pohjalle muutaman sentin kerros kiveä, vanhojen ruukkujen palasia tai lekasoraa.
2. Valitse ravinteikas multa.
3. Istuta yrtit elinvoimaisena.
4. Kastele täysin yrtin juuripaakku ja istuta koko juuripaakkuineen.
5. Sijoita ruukku aurinkoiselle paikalle.
6. Muista kastella hyvin. Itse kun en ole tässä puuhassa erityisen noheva, ruukku on taivasalla ja sadevesi huolehtii osaltaan kastelusta.
7. Yrtti rehevöityy leikkaamisesta.

Näillä ohjeilla minun ruukkuni yrtit kasvaa 👍
Minun ruohosipuli kaipaisi selvästi jo leikkausta.



Kommentit